با عرض پوزش، درگاه پرداخت سایت موقتا غیرفعال می‌باشد. جهت خرید محصولات، لطفا از راه‌های ارتباطی اعلام شده، با ما در تماس باشید.

نکات مهم در انتخاب عینک شنا

بی‌شک بارها شنا کردن در استخر با عینک شنا را  تجربه کرده اید. با اصول اولیه شنا آشنایی دارید. با لوازم و تجهیزات مخصوص شنا هم آشنا هستید. ممکن است پس از شنا در استخر دچار التهاب در چشم های تان شده باشید که ناشی از نفوذ آب و کلر موجود در آن است. برای پیشگیری از این التهاب و داشتن دیدی مناسب در هنگام شنا کردن می‌دانید که باید از عینک شنا مخصوص استفاده کنید. با ما همراه باشید تا خصوصیات عینک شنا را بررسی کنیم.

 

انواع عینک‌های شنا

عینک های شنا دو دسته تفریحی و مسابقه ای تقسیم می‌شود. البته به جزء این دو دسته، عینک های دیگری مانند عینک شنای سوئدی و عینک بدون بند نیز وجود دارد.

عینک تفریحی شنا

این نوع از عینک های شنا، کمی ضخیم هستند. هنگامی که قاب آن بر روی چشم قرار می گیرند؛ بر روی پوست اطراف حدقه چشم مکش کمی ایجاد می کند. این مکش سبب راحتی شناگر می شود. ولی از آنجایی که از درزگیر چندان مناسبی در پوشش دور چشم برخوردار نیستند؛ موجب نفوذ آب به داخل عینک و تشکیل بخار در شیشه عینک می شود.

پوشش ضد بخار بکاربرده شده در این نوع عینک ها زودتر از سایرعینک‌های شنا خاصیت خود را از دست می دهند.

 

عینک مسابقه ای (حرفه ای) شنا

عینک های مسابقه ای را معمولا شناگران حرفه ای در هنگام مسابقات مورد استفاده قرار  می دهند. به دلیل تنگ بودن بند تعبیه شده در عینک که به جهت عدم نفوذ آب به داخل آن عموما به طور دائمی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

عینک های مسابقه ای با درزگیری مناسبی که در دور حدقه چشم ها دارند باعت مکش پوست در این قسمت  ایجاد فشار بر چشم می شوند. شاید کمی موجب ناراحتی شناگران شود.

 

 

عینک‌های بدون بند شنا

عینک بدون بند شنا حاوی دو لنز و تعدادی چسب پزشکی است. از چسب ها برای اتصال عینک به پوست اطراف چشم ها مورد استفاده قرار می گیرد.نصب و برداشتن این نوع عینک بسیار سخت است. البته باید اشاره کرد که این عینک هیچ کششی بر روی پوست ایجاد نخواهند کرد. از پوشش بسیار مناسبی برای چشم ها بوده و از نفوذ آب و بخار گرفتگی جلوگیری می کنند.

عینک‌های سوئدی شنا

در این عینک ها از لنزهای ساده پلاستیکی با بند هایی لاستیکی تشکیل شده اند. در ساخت عینک سوئدی شنا مانند سایر آن‌ها لایه برای لاستیک ها و فوم بکار برده نشده است. در طراحی بکار رفته شده در ساخت این عینک ها حفره‌هایی تعبیه شده برای پوشش چشم ها؛ که بسیار شباهت به چشم ها دارند.

 

عینک‌های شنای طبی

در گذشته افرادی که دچار مشکل ضعف بینایی بودند؛ برای شنا کردن همواره به دنبال یافتن عینک‌های شنایی با لنز طبی بودند. این عینک‌ها با قیمت های گزافی عرضه می شد. در حال حاضر عینک‌های شنایی وجود دارد که در آنها از لنز طبی استفاده شده است.

 

 

رنگ لنزها

لنزهای عینک هاي شنا در رنگ۲هاي مختلف با کاربردهاي گوناگونی عرضه می شوند مانند عینک های آفتابی لنزهای با رنگهای مختلف : لنز شفاف ۲٫ لنز آبی-بنفش ۳٫ لنز دودی ۴٫ لنز جیوه‌ای- آینه ای ۵٫ لنز کهربایی

لنزهای عینکهای شنا

از آنجایی که جنس لنز های عینک شنا تعیین کننده ي اصلی ترین قابلیت آن یعنی فراهم آوردن برترین دید در زیر آب می باشد؛ دقت به این مورد هنگام خرید عینک شنا به شما در انتخاب برترین انتخاب کمک فراوانی میکند.

لنزهای پلی کربنات

این دسته از لنزها که در بازار با نام ” لنزهای پلاستیکی” شناخته میشوند، متعارف ترین نوع به کار رفته در عینک هاي شنا می باشند. مهم‌ترین مزیت این گروه از لنزها، سبکی آنها می باشد.

لنزهای کریستال نشکن

این لنز ها یه علت شفافیت و درخشندگی دید مناسب در زیر آب را فراهم می‌کند. این دسته از لنزها به علت مقاومت بالا کمترین آسیب و خش را متحمل می‌شوند.

 

این نوشته در مجله ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاوران زیگورات اسپرت
ارسال پیام