با عرض پوزش، درگاه پرداخت سایت موقتا غیرفعال می‌باشد. جهت خرید محصولات، لطفا از راه‌های ارتباطی اعلام شده، با ما در تماس باشید.

لزوم داشتن برنامه‌ ریزی برای ورزش

کارشناسان، برنامه‌ ریزی صحیح و عملی را مهم‌ترین عامل در مدیریت زمان می‌دانند. اما چرا برنامه‌ریزی اینقدر مهم تلقی می‌شود؟ یک برنامه مسنجم می‌تواند به شما کمک کند تا امورات شخصی و کاریتان را با موفقیت چشمگیری به سرانجام برسانید.

بی شک این کار سخت است. اما سختی این کار به مرور محو می شود. تأثیرات چشمگیر آن به مرور برای شما نمایان خواهد شد. نداشتن برنامه‌ریزی صحیح، سبب بی‌نظمی و اختلال در مسیر زندگی شما می شود. شما را دچار سردرگمی می کند. برنامه‌ریزی سبب کاهش اضطراب روزانه می شود. می‌تواند شما را به آنچه می‌خواهید برساند.اما چطور برنامه ریزی می تواند شما را به هدفتان نزدیکتر کند؟ بی شک یک برنامه ریزی موفق برنامه ای است که واقعی و معقولانه طراحی شده باشد. افرادی که در برنامه ریزی ناموفق هستند، عموما برنامه ای غیرواقعی تنظیم می کنند. حتی خودشان هم از پس برنامه تدوین شده توسط خودشان بر نمی‌آیند. نمی‌توانند آن را دنبال کنند. همین امر موجب سرخوردگی و ناامیدی افراد از برنامه‌ریزی می‌شود.

 

برنامه ریزی برای ورزش

ورزش یکی از فعالیت های مهمی است که ما به طور روزمره انجام می دهیم. ورزش بی شک به برنامه ریزی احتیاج دارد. بسیاری از افراد مدت ها هزینه و زمان گذاشته و در باشگاه های بدنسازی تمرین می کنند. اما به خاطر نداشتن برنامه و رژیم غذایی بعد از مدتی زمانی که نتیجه خاصی از تمرینات خود به دست نمی آورند . نا امید شده و به یک باره تمرینات را رها می کنند. بنابراین اگر شما نیز جزو افرادی هستید که از تلاش ها و تمرینات خود نتیجه ای نمی گیرید باید بدانید که بدون رعایت نکات اصولی هیچ گاه به تغییرات مد نظر خود نخواهید رسید.

لو شولر، نویسنده‌ای است که کتبی در مورد تناسب اندام منتشر کرده است. او معتقد است: تمرین دقیقا زمانی آغاز می‌شود که شما هدفی در ذهن خود داشته باشید که از این میان می‌توان به اهدافی نظیر داشتن ماهیچه‌های قوی و بزرگتر، کاهش وزن و یا آمادگی برای رقابت ورزشی اشاره کرد. اما در این میان افرادی نیز ورزش می‌کنند اما برنامه‌ ریزی برای پیشرفت ندارند.

 

برنامه ریزی ورزشی

یک برنامه‌ ریزی تمرینی برای استفاده حداکثر از وقت و زمان ضروری می‌باشد. بدون یک برنامه بدنسازی حرفه‌ای، تمرین‌های شما ممکن است به هدف نهاییتان ختم نشوند. طراحی یک برنامه بدن‌سازی کار دشواری نیست اما برای موفقیت تمرین‌های شما ضروری می‌باشد.چرا باید برای ورزش برنامه‌ ریزی داشته باشیم؟

 

چیزهای قابل اندازه‌گیری معمولا انجام می‌شوند

اولین مزیت داشتن یک برنامه ریزی این است که اهداف طولانی مدت شما را تعیین کرده و سپس آنها را به اهداف کوتاه مدت و قابل دستیابی تبدیل می‌کند. برنامه‌تمرینی خود را به عنوان راهکار موفقیت قلمداد کنید. هر موقع که شما به یکی از اهداف خود دست یافتید بدانید که مانعی را در مسیر دستیابی به هدف طولانی مدت خود پشت سر گذاشته‌اید. با بررسی نحوه پیشرفت خود در طول مسیر شما نمایی از پیشرفت خود را ایجاد می‌کنید که می‌تواند در مواقع ناامیدی منجر به امیدواری و ایجاد انگیزه گردد. مهم‌تر از همه، داشتن یک برنامه‌ ریزی ورزشی بدین معناست که شما همواره می‌دانید حرکت و اقدام بعدی شما چه خواهد‌ بود. برای حرکت در مسیر کافی‌ است که دستورالعمل‌هایی که برای خود تعیین کرده‌اید را دنبال کنید. برنامه‌ریزی در تمرینات از اهمیت بسیاری برخوردار است. بدون برنامه خیلی از ما بهانه‌های مختلف می‌آوریم و ممکن است هیچکاری انجام ندهیم.

 

می‌دانید که آنها را به درستی انجام می دهید

برنامه‌ ریزی تمرینی شما را قادر می‌سازند تا وفاداری خود به برنامه را نیز ارزیابی کنید (آیا شما تمام مواردی که در برنامه ذکر شده اند را از نظر شدت، مدت و نوع تمرین به درستی انجام می دهید؟) در طی برنامه‌های تمرینی، مربی به سرعت می‌تواند تشخیص دهد که چه مواردی تاثیر‌گذار بوده و چه مواردی تاثیر ندارند و مهم‌تر از همه شما نیز می توانید در طول زمان این امر را درک کنید. با برنامه ریزی اطمینان حاصل می‌کنید که زمان خود را تلف نمی کنید.

 

شما را وادار می‌سازد به موارد جزئی اهمیت دهید

برنامه‌ ریزی به ما یاد می دهد چطور خواب، زمان غذاو سایر جزییات زندگیتان را تنظیم کنید. یک برنامه ریزی صحیح زمانی موثر است که برای هر فرد به طور اختصاصی تنظیم شود. بنا به شرایط متفاوت زندگی افراد. همچنین بنا به شرایط فیزیولوژیک هر فرد تمرینات و برنامه ریزی ها باید متفاوت و اختصاصی باشد.

 

 

این نوشته در مجله ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاوران زیگورات اسپرت
ارسال پیام